هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

هرکجا محرم شدی

چشم از خیانت بازدار

ای بسا محرم

که با یک نقطه مجرم می شود

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
محبوب ترین مطالب

این چند روز ...

پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۱، ۰۷:۵۴ ب.ظ
این روزا اوقات مختلفی داشتم، و احساسات و افکار مختلفی رو تجربه کردم...

ناراحتی

دلگیری

اعصاب خوردی

خندیدن

شادی

آرامش

تعمق

تامل

دوری

خستگی

بی حرفی

و .....

اذیت شدم، دلگیر شدم، اعصابم خورد شد، شاید چون اصلا توقع یه سری حرفها و برخوردها رو نداشتم چون واقعا نه بدی در حقشون کرده بودم (حداقل به اون آدما یادم نمیاد بدی کرده باشم) نه چیزی، ضمن اینکه خدا میدونست چه خبره و قضیه چیه (و شاید همین بهم آرامش میداد که میدونستو از من خبر داشت)، اما خب اعتراف می کنم بعضی حرفها بهم آرامش دادن بعضیا بهم یاد دادن و نکته های خوبی رو بهم اشاره کردن، بعضیام به فکر وادارم کردن و اینکه یادم بمونه که حواسم به خیلی چیزا باشه.

تو این چند روز بین این همه آدمی که دور و برم بودن و شاید خیلی ابراز دوستی هم می کردن فقط از 4/5 نفر واقعا حمایت دیدم، و حس می کردم خوشحال شدن بخاطرم و خب شاید همین باعث شد یخورده .... (نمیدونم اسم حسش چیه دقیقا، همون چند نقطه شاید بهتر باشه).

و از 3/4 تا دوستم با وجود اینکه دوتاشون مخالف بودن (البته مخالف اتفاق نه مخالف خودم) حرفهایی شنیدم که خب نکاتی توشون بود و منم شنیدم. اما بازم همینکه یکیشون با وجود مخالفت گفت ازم حمایت می کنه واسم ارزش داره...

یاد گرفتم که سعی کنم برای:

- صبر و تحمل بیشتر

- وارد بحثهای حاشیه ای و حرفهای درگوشی نشدن

- از کنار خیلی حرفها رد شدن و اهمیت ندادن

- شنیدن مخالفت با تصمیمی (که اگه به حق بود بپذیرم اگه ناحق بود طرفمو قانع کنم)

- چشممو به روی خیلی چیزا ببندم (که قبول دارم خیلی سخته اما همین خیلی اوقات یعنی یکی از موارد مدیریت کردن و همینطور داشتن آرامش)

 و .... موارد ریز دیگه


شنیدن حرفهای سه تن از این دوستان و پیشنهاداتشون واسم خیلی مفید بود، شاید یه دید دیگه رو برام باز کرد:

- توی زندگی همه جور آدمی دور و برمون هستن، دوست، دشمن، خنثی یا عادی ... و تو هرچی پیشتر بری و توی هر کاری پیشرفتی (نسبی) داشته باشی این دسته ها واضحتر و پر رنگتر میشن (که خب وقتی شنیدم دیدم درسته، تو این تقریباً دو سالو نیم به عینه دیدم این قضیه رو و حالا تو این زمان و با این حرف مفهومو معنیشو واقعا حس کردم) و همینطور مصداق حرفی بود که یه دوست خوب دیگه بهم زد: قدیما می گفتن دوستا رو باید تو سختیها شناخت اما حالا انگار باید توی خوشیها و شاید پیشرفتها هم شناخت

- تنها راه مقابله با آدمها و حرفهای آزار دهنده رد شدن از کنارشون و پیشروی کردنه

- و این بیت معروف:" آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرفست*با دوستان مروت با دشمنان مدارا"

....

همینطور، تو این جریانات و تاملی که واسه خودم داشتم به یه سری چیزای کلی هم پی بردم که واسم هم جالب بود و هم تأسف بار بود:

اینکه فاصله دنیاها و دیدهای افراد چقدر می تونه دور از هم باشه....(بعضیا چقدر دنیا و دیدشون نسبت به زندگی کوچیکه تا حدی که محدود میشه به یه جمع کوچیک اونم مجازی، و در مقابل بعضیام چقدر دنیاشون و نگرششون به زندگی بزرگه و دل بزرگی دارن)

و اینکه، میدونم که هممون عیب و ایراد زیاد داریم اما با وجود همه اونا، دل بزرگ داشتن و باهوش بودن و سیاست خوب داشتنِ دوست و شاید دوستانی برام ثابت شد که خب واقعا برام تحسین برانگیز بود و هست.

خلاصه که با وجود سختی برام خوب بود و درسهای خوبی برام داشت هم خوب هم بد (که خوبیش بیشتر بود)...

شُکر و باز هم شُکر...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۲۷
برگ سبز

نظرات  (۳)

رمز موفقیت می تواند این باشد:
به دوستانت نزدیک باش
به دشمنانت نزدیکتر



به به، مفتخر فرمودین قربان
ممنون از نظر و حرف قابل تأملتون...
مممم[تفکر]
میشه همچین چیزی؟! گفتنش آسونه ولی تو عمل آدما می تونن اینطوری باشن؟!! [:-؟؟]
فکر می کنم اینطوری بودن خیلی سخته...
واقعا سخته و باید خیلی روح بزرگی داشته باشی (یاد حضرت رسول افتادم)
شدنش میشه قطعا میشه اما خیلی تمرینو کار میخاد...
.
.
.
امیدوارم که بتونم و بتونیم... [رویا]
تشکر مجدد
۲۸ مهر ۹۱ ، ۰۶:۵۳ ستاره دریایی
عزیزدلم بازم تبریک میگم بهت خوشحالم که تونوشته هات باهمه این اتفاقات ارامش رو توش میبینم قولایی که دادی یادت نرههه هااااا بانوی من
ارامش دوگیتی تفسیر این دوحرفست بادوستان مروت بادشمنان مدارااا
معلومه که میتونی اصا هستیییییی



مرسییییی امپراطور، ایشالا، دعام کن فقط، مثل همیشه
مرسیییییی امیدوارم
آآآآآآآآآآه عالی جناب
چه خبره اینجا
میگما حالا من کدوم بودم؟؟؟؟!!!!
خبر داری من تهدید به مرگ شدم؟؟؟؟دیگه حرفایی که تو شنیدی بدتر از این نبود که!!!!!!!!!!تهدید به مررررررررررررررررررررررررگ...دیرین دیرین



صبر کن به اونم شاید رسید هنوز اولشه
حالا کی تهدیدت کرده؟ همون قبلیه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی