هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

هرکجا محرم شدی

چشم از خیانت بازدار

ای بسا محرم

که با یک نقطه مجرم می شود

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
محبوب ترین مطالب

طلب بخشش

يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۱، ۰۶:۳۰ ق.ظ
یکی از دوستان مطلبی رو توی وبشون گذاشتن راجع به بار گناهان که روز بروز بیشتر میشه و دوستی هم کامنتی گذاشتن راجع به طلب بخشش که باعث این پست شد:

حاج آقا فرحزاد اینطوری نقل کردن که یروز یکی از یاران حضرت رسول (یا امام حسن/ ببخشید دقیق یادم نیست کدوم معصوم بودن ولی بیشتر یادمه حضرت رسول بودن) پای سخنرانی ایشون نشسته بوده که داشتن راجع به گناهان و عذاب آخرت و آتش جهنم صحبت می کردن. بعد از این سخنرانی چند روزی میگذره و میبینن از اون شخص خبری نیست. وقتی حضرت از بقیه سوال می کنن و جویای احوالش میشن می فهمن که در بستر بیماری افتاده، به عیادتش میرن و می بینن سخت بیماره. حالشو جویا میشن و ازش میپرسن چی کار کردی و چی شد که اینطوری مریض شدی؟ اون شخص هم میگه راستش انروز که داشتین راجع به عذاب آخرت و آتش جهنم صحبت می کردین من به شدت ترسیدم و به خدا گفتم خدایا من طاقت عذاب اون دنیا و آتش دوزخت رو ندارم خدایا تا توی این دنیا هستم تاوان گناهامو ازم بگیر و عذاب و بلاتو بهم بده تا پاک بشم بعد منو از این دنیا ببر (مشابه عبارت معروفی که خیلیامون شنیدیم و یا میگیم: خدایا تا پاکم نکردی خاکم نکن).

وقتی حضرت این جریانو شنیدن به بیمار گفتن: تو خیلی اشتباه کردی واسه چی اینو از خدا خواستی؟ تو بجای این حرف باید از خدا میخاستی که هم این دنیا ببخشدت هم اون دنیا، مگه خدا نمیتونه؟ یا رحمت و بخشش کمه؟ همیشه باید از خدا بهترینو بخاین، از خدا خوبی، بخشش و کرمش رو بخاین و همیشه به رحمت و کرمش امیدوار باشین. تو بجای اینکه بگی خدایا رحمت تو اینقدر زیاد هست که منو و گناهانمو ببخشی ازش بلا خاستی؟ خدا هم میگه وقتی خودت اینو میخای پس منم همینو بهت میدم. در صورتی که خدا اینقدر کریم و رحمانه که وقتی طلب بخشش ازش کنی می بخشدت (بجز حق الناس که در هر شرایطی باید طرف رو راضی کنی).

خلاصه که خدایا بقول یکی مارو مفت و مجانی ببخشو بیامرز که نه طاقت عذاب این دنیاتو داریم نه طاقت عذاب اون دنیاتو. و فقط امیدمون به رحمت و بخشش بی نهایت توئه. پس هممونو ببخشو بیامرز.

--------------

پ.ن: ببخشید اگه نتونستم کامل حرفها رو منتقل کنم سعی کردم هرچی یادم بودو بنویسم (عذر تقصیر بابت نواقص مطلب)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۲۹
برگ سبز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی