هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

هرکجا محرم شدی

چشم از خیانت بازدار

ای بسا محرم

که با یک نقطه مجرم می شود

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
محبوب ترین مطالب

برنامه ای برای رمضان امسال

شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۱ ب.ظ


سلام

چند روز دیگه ماه رمضان شروع میشه

همگی از فضایلش میدونیم و اینکه باید خودسازی کنیم

منم میخام اگه خدا بخاد رمضان امسالم متفاوت از سالهای دیگم باشه (انشاءلله)

میخام کارهای مفیدی بکنم که یکیش بقول یکی از دوستان گرامی ترک اعتیاد نتی هست (البته خدا رو شکر با توجه به معیارهای ذکر شده اعتیادم حاد نیست و خیلی معتاد نیستم اما میخام برنامه ریزی داشته باشم)

میخام کمش کنم، مخصوصا توی این ماه، همینطوری کم شده اما میخام بیشتر کم کنم و محدود به زمانهای خاصی

همچنین میخام اگه شیطون بزاره و خدا کمک کنه علاوه بر قرآن*، نهج البلاغه** رو هم بخونم

حالا این پست رو زدم واسه اینکه ازتون بخام شما هم کارهای مفید پیشنهادیتون رو واسم بنویسین (ایده هاتونو بگین، البته خیلی سنگین نباشه که از قدیم گفتن سنگ بزرگ نشونه نزدنه ;) )

اصن میتونیم لیست کنیم یه سری کارها رو و هرکدومشو تونستیم با همراهی هم انجام بدیم البته اگه پایه باشید

و علاوه بر اون هرچی رو یاد گرفتیم توی این ماه سعی کنیم به هم دیگه هم یاد بدیم

عادت صبح نخوابیدن رو هم که کنابیش شروعش کردم و دست و پا شکسته عمل کردم رو ادامه میدم

و کارهای خوب دیگه

میخام تلاش کنم (و اگه پایه باشید تلاش کنیم) برای انجامشون . شاید خیلیاشو نتونیم انجام بدیم اما حتی اگه موفق نشدیم حداقل تلاشمونو کردیم و خودش کلیه :)

خلاصه که هر که پایه ست یا علی ;)

* چند سال پیش ختم قرآن رو می خوندم توی ماه رمضون اما خیلی حال نمیکردم باهاش، مخصوصا وقتی عقب می موندم، انگار بیشتر مسابقه بود برای خیلیا که کی تموم کرده؟ کی امروز جزء ش رو خونده؟ کی نکرده ... واسه همین کم خوندم دیگه، درسته ثواب داره خوندنش اما شخصا اینطوری دوست ندارم، اگه قراره بخونم میخام خاص باشه، حتی یه آیه، بفهممو درکش کنم بهتر از همینطوری خوندنشه. خودمونیم خیلی هم اهل جلسه قرآن نیستم ولی اگه جای خوبی پیدا کنم که درست و حسابی و بدون خشک و تعصب بازی و شعار دادنو داد زدن حرف بزنن انشالا میرم اما اگه نشد هم سعی می کنم یه ذره هم خوندم خوب باشه و بدلم بشینه نه صرفا رو خونی کنم... امید بخدا

** قبلا نهج البلاغه داشتیم (هنوزم داریم) که هربار قصد کردم بخونمش سنگین بود برام دیدم نه نمیشه، اما امسال یه نسخه از متن کامل فارسی که ادعای روانترین متن فارسی رو داره و نسبت به قبلیه سبکترم هست در دسترس داریم تو خونه (متن عربی هم نداره) واسه همین میخام امتحان کنم و سعی کنم بخونمش (حالا هر چقدر شد) و اگه قابل نوشتن بود برام سعی می کنم نکات مفیدی که یاد گرفتم خلاصه توی وبم بزارم، که اینم باشه یک فعالیت مفید نتیم :)

القصه اینا به ذهنم رسیده برای رمضان امسال، نظرتون چیه؟ ایده ای دارین؟ پیشنهادی چیزی؟!

زود بگین که اگه قرار شد کسی پایه باشه برنامه بریزیم براش :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۵
برگ سبز

نظرات  (۱)

۱۶ تیر ۹۲ ، ۰۳:۴۳ زهرا خانوم
مممممممم
انشالله که توفیق داشته باشیم روزه بگیریم.
میشه بعد از نماز مخصوصا نماز صبح، یه نماز قضا رو بخونیم.هر روز یک یا دو نماز هم خوبه.میشه قرآن رو با معنی و تفسیر خوند، کم خوند ولی درست خوند.
فعلا همینا به ذهنم رسید ....

پاسخ:
پاسخ: اوهوم ، فکر خوبیه
قبلنا بعد سحری و قبل اذان صبح اگه وقت بود یه روز نماز قضا می خوندم یا نصف روز، اما پارسال خیلی کم خوندم
اما امسال بقول تو میشه بعد نماز صبحم خوند چون دیگه نمیخابم ایشالا
مرسی گلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی