هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

هرکجا محرم شدی

چشم از خیانت بازدار

ای بسا محرم

که با یک نقطه مجرم می شود

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
محبوب ترین مطالب

خندیدن دواست ...

يكشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۵۲ ق.ظ
اینم اولین عیدی من به شما:


شاعری گفتا که خندیدن دواست

همچو مرهم بر خراش غصه هاست

آری آری خنده کن بر زندگی

تا بیابی تو خوشی، بالندگی*

ار غمین باشی همه سختی شود

روزگارت پر ز بدبختی شود

لیک خنده می فزاید شادیَت

هم کند آسان عبور از سختیَت

ای عزیزا یاد دار این پند را

پندی ارزنده، مثال قند را

ور تو خواهی شادمانی بیشتر

شاد کن دلهای مردم با  هنر**

کز محبت خارها گل می شود

شادمانی در دلت وِل می شود***

پس بخواه تا شاد باشی هر زمان

تا بگیری کام خوش از این میان/ زمان


سراینده: س.د (خودم)



----------------

* منظور بال درآوردنه :دی

** شاد کردن دل دیگران خودش یه هنره و هنر هم میخاد، منظور همونه ;)

*** منظور رها شدن گرفتگیهاییه که غم توی دل آدما ایجاد می کنه و همینطور زیاد و چند برابر شدن شادی دل خودته (سوسک بشه هر کی بد برداشت کنه :)) )

 + مصرع آخر هر دو تا کلمه رو میشه گذاشت


پ.ن: اینم یه سری دیگه از کلمات موزون بنده که بازم خودش اومد و جرقه اش هم همون پست قبلیم و نظراتش زد :دی

- فرشته دمت گرم :دی :))

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۷
برگ سبز

نظرات  (۶)


من عاشق اون بیتی ام که منظورش رها شدن گرفتگیهایی ه که غم در دل ایجاد کرده

بسی زیبا و شاعرانه و عارفانه و ادیبانه بود
انشاالاکه روزی برسه و بجای حافظا بگیم سیمایا («ی» برای چسبیدن دوتا «آ» به هم اومده :دی)

آخ جای سارا وسط شعر خالی ه خدایی. الان اگه اون میومد تو سرودن این شعر کمک میکرد فکر کنم نیچه و میچه و اینا رو هم قاطی این شعر میکرد





به به
به به
زیبا و شاعرانه و ادیبانه و عارفانه ات اصن اِندش بود =))

منم عاشق اون توضیحت راجع به "ی" هستم، فریاااا
=)) آرههههه اینو خوب اومدی
سارا که کلاسش رفته بالا با ما نمیپره که با همون نیچه میچه و کاسپاروف و امثالهم می پره [سوت]
1- اصن کارت درسته استاد سیما :-bd
2- برای همرنگ آب: =))))))))))
3- بابا اینطوریام نیست دیگه. اتفاقا از نیچه خوشم نمیاد حالا سارتر و کامو یه چیزی :دی اما دچار یاس فرا فلسفی شدم دیگه با خنده حال نمی کنم :))
4- باوشه سیما خانوم! شما فلن جواب اس منو بده، کارت دارم، سورپرایز دارم برات



1- بیا فرشته دیدی؟ رسما منو مسخره کرد سارا، با این استاد گفتنش :)))) (استاد خودتی، آینه آینه)
3- یاس فرا فلسفیت تو لوزالمعدم... بیخود کردی، مگه دست خودته؟ بسکه چسبیدی به این حرفا، ول کن بابا، خوش باش دو روز عمر مگه چقدر ارزش داره که تو بخای یاس فرا یا فرو فلسفی بگیری :دی :)) ببین وب فرشته رو، مطلب آخرشو بخون، بابا بیخیالی طی کن :دی
4- دادم دیگه، ولی گیسو اینام که اومدن من هنوز نرسیدم برم ببینمشون، باور می کنی، درگیر مراسم چهلمو اینو و اونو بردن اینور اونور و خونه تکونیو اینام هنوز، ایشالا که بتونم جور کنم ببینمت (البته تو فرق داریا همه سعیمو می کنم ببینمت دعا کن بتونم ایشالا)
احسسسسسسسسسسسسسسنت
مرحبا استاد
سیمایا ما را نیز مورد مرحمت خود قرار ده
بابا شاعر
بابا سراینده
کلا اون بیته باحاله




بیا فرشتههههه ببین این سیمایا رو انداختی رو زبون ملت، خوب شد؟
چشم بیا دستی بر سرت بکشانم ای دوست
اصن این شعره بیت اولش وقتی شکل گرفت که داشتم جواب کامنت تورو تو پست قبلی میدادم
استادم خودتی
کدوم بیته؟ همون رها شدن از غمو اینا؟
اره همون بیته:))
دیگه ما اینیم دیگه،به قول بعضیا:لامصب نفسمونم به یه چیزی میخوره حل میشه،کامنت گذاشتم ایده دادم بهت،من کلا همچین آدمی هستم



یخورده نوشابه بدم به تو و بعضیا؟؟ هندونه هم هستاااا، تعارف نکن خلاصه...
خودشیفتگان=> برنامه ی امشب سینمای خانگی =))
خانوم سیمایا! آیا در فرهنگ و زبان شما استاد، توهین و به سخره گرفتن محسوب می شود؟ :|
با تچکر ِافزون :دی
اون قضیه م حیف شد!!



جانم خانوم سارایا! گاهی بلی، اینگونه محسوب میشود مخصوصا که از زبان یک استاد همنشین با نیچه و میچه و کاسپاروف و غیره گفته شود
خواهش می کنم خانوم سارایا!
آره حیف شد، قسمت نبود دیگه، ایشالا دفعات بعد اگه عمری باقی بود
اگه یه بیتش الهامش ازین بود ازاون بود همه شعرتت بخاطر وجوده مننن بوودد اصا من موندم هرچی شما با ما بیتشریی بیتشر استعدادات بروز میکنههه
میگگگم اصلااااااا یوقت خودم شاعش نبودم
باباااا سیمایااا استادااا رفیقا نمیگفتی خودت گفتی فکر میکردم حافظا گفته
من با اون بیت شادمانی دردلت ول میشوود خیلی حال کردم




از دست شماها
آره شایدم تو بودی شاعرش
آخه نه که منو تو یک روحیم در دو بدن، واسه همون
بابا عاطیااااا هندونه زیاد آوردیااااا؟
خوشم میاد همه با اون بیتش حال کردن، اصلا هم بد برداشت نکردن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی