هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

هرکجا محرم شدی

چشم از خیانت بازدار

ای بسا محرم

که با یک نقطه مجرم می شود

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
محبوب ترین مطالب

خاطرات سفر مشهد 2

جمعه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۴۴ ق.ظ
ش* نمیدونم تا حالا دعای عالیه المضامین رو خوندین یا نه

اصلا اسمش آشناست واستون یا نه

این دعا دعایی هست که بعد از زیارت ائمه اطهار خونده میشه

ما هم چند سالیه به توصیه یکی از همکارای مامان باهاش آشنا شدیم و هربار به زیارت امام رضا (ع) رفتیم می خونیمش، حتی اگه فرصت یا حسش نباشه فقط ترجمه ش رو می خونیم (شخصا فکر می کردم واسه امام رضا (ع) ست ولی امسال فهمیدم مال همه اماماست، هرچند واسه هر امامی بخونی حست واسه ایشون بیشتره)

دعای خیلی قشنگیه، پیشنهاد می کنم حتما بخونینش مخصوصا ترجمه ش رو

انگاری حرف دلتو میزنه و هرچی رو ممکنه یادت بره واست نوشته که بخونی و با امامت درد دل کنی قبل اینکه اون مکان رو ترک کنی

حتما حتی شده یبار امتحانش کنین

حس خوبی داره :)

امیدوارم شمام حس خوبی که من دارم ازش رو داشته باشید :)

اینم متنش :

دعای عالیه المضامین 


*****


*حتما قبلنا که مشهد رفتین شده یه بار برین سر قبر آ شیخ حسنعلی نخودکی (یکی از عارفها و اولیاء خدا که کرامات خاصی هم داشتن و حتما میشناسینشون) بشینین و نذر و نیاز کنین یا فقط فاتحه بخونین، که معمولا هم رسمه سر قبرشون سوره یاسین رو می خوندن

یکی از عادتهایی که هربار فرصتش بود انجام میدادیم همین بود و البته جای خاصی که مزار ایشون داشت (یعنی زیر پای زائرین امام رضا توی یکی از ورودیهای حجره ها، که البته بعدنا سنگشو توی دیوار جاداده بودن) باعث ثبت شدن توی ذهن و خاطر آدم میشد...

اینبار وقتی رفتیم، هی نگاه کردیم، هی نگاه کردیم دیدیم ااا، اثری ازش نیست!!!!

به خودمون گفتیم واااا، کوش پس؟!! 

بعد از یکی از خادمینی که داشت رد میشد پرسیدیم، گفت برش داشتن چون خیلی زیر بوده و زیر زمینه، دیگه نزاشتنش !!!!! :|

خوشم نیومد راسیتش، تا جایی که یادمه و توی کتابشون خونده بودیم، میگفتن قبر ایشون زیر پای زائرین امام رضاست چون خودشون اینطوری وصیت کردن حالا این بر داشتن سنگ و نشون رو درک نمی کنم، ایشون یکی از افراد خاص معنوی بودن و مردم ارداتی داشتن بهشون، چرا حالا ...؟!!!!

خلاصه یجوری شدم دیگه، برداشتن این نشون باعث کم کم پاک شدن ایشون از اذهان ملت میشه، مخصوصا نسلهای بعد ... دلیلشو نمی فهمم ...

.

.

.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۵
برگ سبز

نظرات  (۵)

اتفاقن یه باری که ما مشهد بودیم سنگشو برداشتن
هر کی یه چیزی میگه
یکی میگه به خاطر این که مردم وایمیستادن پشت به امام رضا رو به سنگ ایشون و این توهین بود ...
یکی میگه ...
یکی میگه جای اصلی قبر تو بهشت ثامن الحججه و همینطوری الکی سنگشو گذاشته بودن بالا ...

ولی منم به پاک شدن ایشون از اذهان خیلی فکر کردم !

پاسخ:
پاسخ:
چی بگم والا
اگه مورد اولی بوده که ملت اونوری و رو به حرم میشستنو تکیه میدادن و فاتحه می خوندن ...
بعدم هزارون آدم وقتی میخان خارج بشن پشتشونو میکنن اونورو میرن
چه میدونم
بقول یکی آدم که نمیدونه چه میدونه :-؟؟
الله اعلم

راستی
کم پیدایی بانو

پاسخ:
پاسخ:
سر میزنم هر وقت برسم اما نظر خاصی به ذهنم نیومده
خوندم فقط
شما که از من کم پیداتری بانو ;)
۲۶ مرداد ۹۲ ، ۰۶:۵۴ زهرا خانوم
ها ها ها چه خبره؟هااااا؟
هی لباس عوض میکنی؟؟؟؟!!!!
میخوای بری مهمانی؟؟؟؟

پاسخ:
پاسخ:
اااا
فهمیدی
بابا هی عوض کردم هی بدلم ننشست
دیگه آخرش گذاشتم این باشه
از صبح چندتا قالب و آهنگ عوض کرده باشم خوبه؟
فعلا دیگه عوض نمی کنم تا یه چیزی من باب میلم پیدا کنم
واقعا؟؟؟؟؟؟؟
قبر شیخ نخودکی رو برداشتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نه

پاسخ:
پاسخ:
آره
میگن اون پایینه دیگه سنگشم برداشتن :(
حضورت خوشحالم می کنه
اعلام حضورت دلم رو خوش ...

:-)

یه جورایی پشت گرمیه که دوستان خوب هنوز می خونن اینجا رو ...

پاسخ:
پاسخ: مرسی
به همچنین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی